Najbardziej Popularne
Ciągniki ciężkie
Powstałe przy współpracy Ursusa z Zetorem:
Modernizacja A (1980):
Modernizacja B (M85):
Modernizacja M87
Ciągniki postlicencyjne
Na licencji firmy Massey-Ferguson:
Ogrodnicze:
Perkins "Green Engine":
Prototypy:
Inne:
Ursus 6614


Klasa ciągnika: 1,4
SILNIK
Typ wg ZN-96/PIH/ 29/20.003330: T4390
Kompletacja: 87118, 87119
Moc wg DIN 70020 / prędkość obrotowa: 68,0 / 2200 kW/min-1
Pojemność zbiornika paliwa: górny 80, dolny 60 dm3
Filtr powietrza: - rodzaj: suchy FNZ-620 lub FHG 080265 Cyclopac
Układ chłodzenia silnika - typ chłodnicy: rurkowo-płytkowa
- pojemność układu:
a) chłodzenie silnika: 15,2 dm3
b) ogrzewanie kabiny: 1,63
Instalacja elektryczna - rodzaj: 12V, minus na masę
- typ alternatora: A133-55
- typ akumulatora: 6SK 120 12V

UKŁAD NAPĘDOWY
Sprzęgło główne: cierne, tarczowe, suche jednostopniowe, sterowane mechanicznie z ciągłym przepływem mocy na WOM
Skrzynia przekładniowa 12. biegowa z reduktorem – rodzaj: mechaniczna z kołami o stałym zazębieniu, synchronizowana (2-3 bieg) z reduktorem planetarnym, z przełożeniem skrzyni: wysokim (H) 0,967:1 i niskim (L) 1,222:1 przełączanymi synchronizatorem 114x4G Graziano
- synchronizator, typ: 114ZF-8 bezwładnościowy z blokowaniem za pomocą wieńca zębatego lub 114x4G Graziano
- liczba przełożeń skrzyni przekładniowej: 8 (6 + 2R)
- liczba przełożeń reduktora: 2
Przełożenie:
a) skrzyni przekładniowej
1 biegu: 3.66
2 biegu: 2,90
3 biegu: 2,44
4 biegu: 1,93
5 biegu: 1,33
6 biegu: 1.05
wstecznego biegu R(L): 2,44
wstecznego biegu R(H): 1,93
b) reduktora
- niskie (L): 4.09: 1
- wysokie (H): 1 :1
Liczba przełożeń do jazdy do przodu / do tyłu: 12/4
Przełożenie napędu WOM 540 /1000: 3,69/2,00


UKŁAD HAMULCOWY
Hamulce robocze (nożne) - rodzaj: niezależne, tarczowe, mokre, działa tylko na koła tylne
Sposób sterowania: mechaniczny, pedałami
Hamulec postojowy (ręczny) - rodzaj: mechaniczny, działający na elementy cierne hamulca roboczego
Sposób sterowania: ręcznie dzwignią z siedziska

UKŁAD JEZDNY
Oś przednia / przedni most- rodzaj: wahliwy nieresorowany
Zakres wychylenia pionowego: +/- 11o
Dopuszczalne obciążenie statyczne osi: 10 000 kg
Zwrotnice — rodzaj: sztywne
Geometria układu kierowniczego Zbieżność / rozbieżność kół przednich: zbieżność 0... 10, rozbieżność 2+/-3
Kąt pochylenia kół przednich: 3o
Kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy: 2o30'
Kąt wychylenia sworznia zwrotnicy: 5o30'
Kąt skrętu kół: 50o rozstaw 1800 mm 40o rozstaw 1500 mm
Koła przednie: 380/70R24
Oznaczenie obręczy wg PN-81/S-91240.24: W11x24 lub W10x24
Maksymalna nośność opony: 1765 przy 160 kPa (kg)
Rozstaw kół (rozstawy wg PN podkreślono): 1510, 1670, 1760, 1810, 1920, 2070 mm
Zalecane ciśnienie przy pracy:
- bez obciążników przednich: 100...110 kPa
- z obciążnikami przednimi: 120...140 kPa
- z ładowaczem czołowym (bez obciążników): 200 kPa

Koła tylne:
Oznaczenie opon: 480/70R34
Oznaczenie obręczy wg PN-81/S-91240.24: W15Lx34
Maksymalna nośność opony: 4090 przy 200 kPa i 10 km/h (kg)
Rozstaw kół (rozstawy wg PN podkreślono): 1515, 1670, 1820, 1950, 2110, 2260 mm
Zalecane ciśnienie:
- przy pracach polowych: 100...110 kPa
- przy pracach transportowych: 140 kPa


MIEJSCE PRACY OPERATORA (kg)
Kabina — rodzaj: ochronna typ 07S wg PN-91/ R-36124. zgodna z PN-ISG4252
Dmuchawa: 2 biegowa
Nagrzewnica: rurkowo-płytkowa
Filtr powietrza: z wkładem papierowym
Siedzisko operatora — rodzaj: fotelowe z amortyzacją sprężynową
Typ: MFP 3/1
Zakres regulacji wzdłużnej / pionowej: 150/60 mm


MASY I ROZKŁADY MAS
Masa ciągnika gotowego do pracy bez dodatkowych mas obciążających, z kabina: 3600 kg
Rozkład masy:
- przód: 1525
-tył: 2075
Masa ciągnika gotowego do pracy z dodatkowymi masami obciążającymi, bez wody w ogumieniu, z kabiną: 4280 kg
Rozkład masy:
- przód: 1940
-tył: 2340
Dodatkowe masy obciążające:
a) obciążniki ramy przedniej: 8x45 i 360 1x80 = 80
b) obciążniki kół tylnych I: 2x30160
c) obciążniki kół tylnych II: 4x50 = 200
d) masa wody w ogumieniu kół tylnych: 612
e) masa części złącznych: 5
Dopuszczalna masa całkowita: 5750
Dopuszczalne obciążenie *)
- osi przedniej: 3500...5000 przy ładowaczu i max. 10 km/h
- tylnego mostu: 7 000
Dopuszczalne masy ciągnione:
- bez hamulca (przyczepy / maszyny): 1 500/3000
- z hamulcem niezależnym: 5 000
- z hamulcem bezwładnościowym: 5 000
- z układem hamulcowym powietrznym: 12 000

POZOSTAŁE WAŻNIEJSZE PARAMETRY (mm)
Rozstaw osi: 2340
Prześwit:
a) pod skrzynią przekładniową: 450
b) pod dolnym zaczepem transportowym: 290
c) pod obciążnikami ramy przedniej: 435
d) pod przednim mostem napędowym: 430
Długość ciągnika
a) bez obciążników ramy przedniej: 3850
b) z obciążnikami ramy przedniej: 4260
Szerokość ciągnika (przy rozst. kół 1515): 2020
Wysokość:
- z tłumikiem: 2700
- z kabina: 2540
Najmniejsza średnica zawracania (z kołami 480/70R34 przy rozstawie kół 1515 mm):
a) w prawo z hamulcem roboczym: przedni napęd 8850 włączony, 7900 gdy wyłączony
b) w lewo z hamulcem roboczym: przedni napęd 8950 włączony, 8000 gdy wyłączony
c) w prawo bez hamulca roboczego: przedni napęd 9800 włączony, 10500 gdy wyłączony
d) w lewo bez hamulca roboczego: przedni napęd 9700 włączony, 10300 gdy wyłączony
Poziom hałasu zewnętrznego:
- podczas jazdy wg PrPN-ISO 7216: 89 dB(A)
- na postoju wg PN-92/S-04051: 99 dB(A)
Licznik motogodzin: jedna motogodzina odpowiada pracy ciągnika w ciągu 1 godziny zegarowej przy prędkości obrotowej silnika 1500 obr/min.
*) w zależności od rodzaju opon
Tylny most
Przekładnia główna - rodzaj: stożkowa Gleasona
Przełożenie koło talerzowe - wałek atakujący: 3,889:1
Mechanizm różnicowy: planetarny o kołach stożkowych z 4. satelitami
Blokowanie mechanizmu różnicowego: mechaniczne pedałem
Zwolnicie:
- rodzaj: planetarne z 3. satelitami
- przełożenie: 4,8
Dopuszczalne statyczne obciążenie tylnego mostu przy rozstawie kół 1500 mm: 7 000 kg
Przedni most:
Przekładnia główna – rodzaj: stożkowa Gieason
Przełożenie koło talerzowe — watek atakujący: 3,444:1
Mechanizm różnicowy: planetarny o kołach stożkowych z 2. satelitami
Blokowanie mechanizmu różnicowego: kłowa włączana hydraulicznie
Zwolnicie:
- rodzaj: planetarne z 3. satelitami
- przełożenie: 5,2
Ilość oleju w układzie napędowym: skrzynia przekładniowa + tylny most: 44 dm3
zwolnicie: 2x1,7 dm3
przedni most: 5,5 dm3
zwolnicie przedniego mostu: 2x1,5 dm3
Zalecany rodzaj oleju wg:
ZN-78/MPCh/NF-l33: Agrol
ZN-90/MP/NF-195: Agrol U
TW-94/SZR-91: Agrina

Wał odbioru mocy:
Rodzaj: niezależny z wielotarczowym sprzęgłem i hamulcem
Końcówka WOM wg PN-86 / R-36101: typ l /typ II
Wysokość nad płaszczyzną podstawową (480/70R34): 573 mm
Prędkość obrotowa końcówki WOM / przy obrotach silnika: 540/596 przy 1993/2200 1000/1100 przy 2000/2200 obr/min
Minimalna moc z WOM przy znamionowej prędkości obrotowej silnika mierzona wg PN-92/R-36151/01: 58,2 kW
Jednostkowe zużycie paliwa przy mocy z WOM jak wyżej: 263+7%
Minimalna moc z WOM przy prędkości obrotowej końcówki 1000 obr / min mierzona wqPN-92/R-36151/01: 55,9 kW
Jednostkowe zużycie paliwa przy mocy z WOM jak wyżej: 252+7% q/kWh
Jednostkowe zużycie paliwa przy 85% momentu obrotowego odpowiadającego mocy maksymalnej wg PN-92/R-36151/01: 268 +7% q/kWh

UKŁAD HYDRAULIKI SIŁOWEJ
Rodzaj podnośnika: tłokowy z regulacjami: siłową, pozycyjną oraz szybkości reakcji lub z EHR Bosch
System regulacji automatycznej: górnozaczepowy
Ciśnienie nominalne w układzie hydrauliki zewnętrznej: 16,0 MPa
Typ pompy hydraulicznej podnośnika / pomocniczej: tłoczkowa, 4. cylindrowa z regulowaną wydajnością / zębata
Wydajność pomp hydraulicznych przy znamion, prędkości obrótowej silnika, temp. oleju 60oC i ciśnieniu na złączu 16 MPa: min. 24,5 lub 21,5 dla EHR - pompa Podnośnika j min. 36.0 - pompa tandem min. 60,0 lub 57 dla EHR- połączone wydajności (dm3 / min)
Maksymalne ciśnienie w układzie hydrauliki zewnętrznej: 19 MPa
Maks. ciśnienie w układzie pompa — podnośnik bez regulacji ciśnieniowej: 20,7... 24,0 MPa
Moc hydrauliczna na szybkozłączu: 7,0 z pompy podnośnika, 9,5 z pompy tandem lub 16,5 przy połączonych wydajnościach pomp (kW)
Liczba wyjść hydrauliki zewnętrznej: 4 szt.
Typ złącza hydraulicznego: AGRIC12.5 wg PN-ISO 5675
Dopuszczalna ilość oleju przekazywana do układu zewnętrznego na postoju i na płaszczyznie poziomej przy poziomie „MAX" na wskazniku: 16 dm3

UKŁADY PRZYŁACZENIOWO - ZACZEPOWY
Trzypunktowy układ zawieszenia
-rodzaj wq PN-ISO 730-1+AC1: trzypunktowy
Kategoria wg PN-ISO 730-1+AC1: 2
Nominalny udzwig na cięgłach dolnych: 2600-z 2 siłownikami pomocniczymi (kg)
Maksymalny udzwig na cięgłach dolnych: 3850 - z 2 siłownikami pomocniczymi
Maksymalny czas podnoszenia: 3 s
Górny zaczep transportowy wqPN-87/R-36113 – rodzaj: widełkowy z amortyzatorem gumowym
wysokość nad płaszcz, podstawową: 913(480/70R34) mm
Zaczep rolniczy wg PN-82/ R-36107
-rodzaj: wysuwany lub wychylny

UKŁAD KIEROWNICZY
Rodzaj: hydrostatyczny
Luz na kole kierowniczym max.: 35o przy niepracującym silniku 15o przy pracującym silniku
Liczba obrotów koła kierownicy (od zderzaka do zderzaka): 3,9 w prawo, 4,7 w lewo
Średnica koła kierownicy: 380 mm
Ilość oleju w układzie: 2.25
Zalecany rodzaj oleju wg TWT RNJe-8/95: Hipol ATF II D

INSTALACJA STEROWANIA HAMULCÓW POWIETRZNYCH
Typ sprężarki: wysokociśnieniowa z samostabilizacją, ze sprzęgłem wyłączającym napęd
Ciśnienie nominalne w instalacji sterowania hamulców powietrznych: 0.58...0.63 MPa
Max / min ciśnienie sprężarki: 1,4... 1.1 MPa
Początek sygnalizowania (poprzez świecenie lampki kontrolnej) spadku ciśnienia w instalacji sterowania hamulców powietrznych: poniżej 0,39 +/-0,019
Pojemność zbiornika powietrzna: 10 dmo
Wydajność zassanego przez sprężarkę powietrza przy znam. prędkości obrotowej silnika: 288 dmo / min

ZDJĘCIA SZCZEGÓŁOWE
(kliknij aby powiększyć)


Link do strony:







© Copyright 2007 Ursus - Dane Techniczne
W sieci od 17 listopada 2007 roku.
W całości wykonał: Duch


statystyka